Mijn eerste weekend in Kaapstad. - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lizet Weijer - WaarBenJij.nu Mijn eerste weekend in Kaapstad. - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lizet Weijer - WaarBenJij.nu

Mijn eerste weekend in Kaapstad.

Door: lizetvdweijer

Blijf op de hoogte en volg Lizet

04 September 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Daar ben ik weer. Ik heb een druk weekend achter de rug. Afgelopen donderdag avond hebben we nog kennis gemaakt met de jongens in het huis. Ook weer erg aardige jongens. We hebben leuke huisgenoten. We hebben die avond lekker met zijn allen gegeten en daarna nog wat gekletst. Afgelopen vrijdag zijn we eerst Blouberg gaan verkennen. We zijn naar Bloubergstrand geweest. Het was erg bewolkt waardoor het uitzicht tegenviel, maar ondanks het slechte uitzicht zag je gewoon dat het een geweldig uitzicht is bij mooi weer. Daarna zijn we wat gaan drinken in een leuk tentje en voor de rest hebben we nog wat boodschapjes gedaan. Vrijdagavond was de eerste avond dat we gingen stappen. Voordat we gingen stappen (rond 17.00u) hebben we met de huisgenoten een shotje genomen om onze maanden in Zuid Afrika te vieren. Dit was erg gezellig en we hebben daarna nog lekker macaroni gegeten met z’n allen. Als volgt ging iedereen zich op knappen en hebben we nog gezellig met zijn allen gekletst en wat gedronken. Rond 22:30u kwam de taxi ons ophalen. Aangezien we een huisgenoot hebben die veel verstand heeft van dit soort zaken word het allemaal gelukkig goed geregeld. Aangekomen in Kaapstad gingen we eerst naar een kroeg waar meerdere 4exchange studenten zich verzamelden voor het uitgaan. Daar hebben we dan ook meerdere studenten ontmoet en met de een en ander een praatje gemaakt. De kroeg waar we waren vond ik niet zo leuk. Er was een live bandje en het soort muziek wat ze draaiden begon mij op een gegeven moment te vervelen. Daarnaast was ik nog steeds erg moe waardoor ik het minder leuk vond. Nadat we in deze kroeg waren geweest zijn we met alle andere studenten naar een andere club gegaan. In deze club draaiden ze ook erg aparte muziek. Een soort van harde techno. Zo’n muziek waar je helemaal van begint te zweven. Er stonden veel verschillende mensen in deze club. Van hippie’s tot donkere en blanke mensen en ga zo maar door. We hebben ons hier even vermaakt, maar ook dit begon ons te vervelen. We hebben toen maar besloten om een vette hap te gaan eten en de taxi terug te nemen naar huis. Om 3.00u waren we thuis en toen ik in bed lag was ik meteen weg naar dromenland. De volgende ochtend moesten we alweer vroeg op omdat we surfles gingen krijgen. Deze ochtend heb ik ook kennis gemaakt met de poetsvrouw. Dit is een aardige donkere vrouw die zo ongeveer de hele dag bezig is met poetsen. Ze maakt ook onze kamers schoon en lekker makkelijk als je bed word opgemaakt na zo’n zware avond. We zijn die ochtend eerst naar Kaapstad gereden waar een vrouw ons heeft opgewacht. Ook dit hadden de jongens allemaal prima geregeld dus voor ons was dit ook duidelijk en erg gemakkelijk. Deze vrouw is met ons naar Muizenberg gereden waar we zouden gaan surfen. We kregen daar een surfpak, die je natuurlijk met moeite aan kreeg en we kregen een surfboard. Ik wist niet wat ik van het surfen moest verwachten omdat ik natuurlijk helemaal niet bekend ben met deze sport. We kregen eerst een warming-up van de mevrouw en daarna gingen we de golfen in. In het begin vond ik het best eng omdat de golfen erg hoog en krachtig waren. Je werd zo mee genomen door de golfen en je moest opletten waar je je surfboard hield. Daarna gingen we oefeningen doen in het water. Ik had niet verwacht dat dit zo’n leuke sport is. Toen ik over die golfen ging dacht ik even bij mezelf.. haha ik ben gewoon aan het surfen, wie had dat nou gedacht! Daarna mochten we proberen te staan op het surfboard. Na paar keer oefenen lukte dit ook nog gewoon. Ik ben ook zeker van plan om nog een surfles te nemen. Na het surfen was ik erg moe omdat het natuurlijk erg vermoeiend was en omdat we al zo’n korte nacht hadden gehad. We zijn naar huis gereden en hebben ons gedoucht en klaargemaakt voor de volgende stap avond. Yvonne en ik hebben samen nog gekookt. Ik zorg er alleen voor dat ik de aankomende dagen geen vlees meer eet want ik ben daar erg misselijk van geworden. Ik had gisteravond dan ook erg buikpijn. Gelukkig trok dit naar paar uur ook weer weg. Gisteravond hebben we weer gezellig wat gedronken alhoewel iedereen wel erg moe was. Daarna zijn we weer gaan stappen en zijn we weer begonnen bij de kroeg waar iedereen elkaar ontmoet. We noemen dit dan ook de ontmoetingsplek voor de 4exchange studenten. Nadat we bij deze kroeg waren geweest werd het tijd voor een andere club. Natuurlijk wel een andere club als de avond ervoor. We kwamen terecht in een grote club waar ze ook weer techno/elektro draaiden. Deze club was wel leuker dan die andere club. Weer liepen er aparte mensen rond. Er liepen veel meiden rond met super korte jurkjes en mega hoge hakken. In deze club stonden ook veel van zo’n Bob Marley types die helemaal los stonden te gaan op de dansvloer. Wij met de meiden zijn op een gegeven moment ook de dansvloer opgegaan en hebben ons wel vermaakt op de muziek. Rond een uur of 02.00u wilden we nog een andere club gaan bezoeken. Het is natuurlijk wel leuk om hier flink te oriënteren in het uitgaansleven. We gingen een club in en dit was het toppunt van de avond. Er stonden allemaal donkere mensen helemaal los te gaan op goede shake muziek. Ik zelf heb me dan ook goed vermaakt in deze club. Ik heb ook heel wat afgedanst met de Afrikanen. Rond 04.30 zijn we als laatste de tent uit gegaan en met de taxi naar huis gegaan. Omdat we rond deze tijd nog steeds in een feeststemming waren hebben we er thuis ook nog eventjes een feestje van gemaakt. Dit hield al snel op omdat iedereen moe was en in bed belandde. Vanochtend werd ik om 11.00u gewekt omdat we de Tafelberg gingen beklimmen. We hebben ons opgeknapt en zijn aangereden. Ik had verwacht dat het een recht pad omhoog was waardoor ik niet goed voorbereid was. Ik had namelijk een spijkerbroek aangetrokken (niet erg flexibel dus) en daarnaast had ik me €12,- gympies van de H&M aan. Dit werd natuurlijk een werkelijke ramp. We hadden een flinke wandelroute. Natuurlijk geen rechte paden, maar alleen maar flinke grote stenen waarbij je helemaal omhoog moest klimmen. Iedereen was hartstikke moe waardoor we om de 10 minuten een pauze hielden. Gelukkig goede huisgenoten die natuurlijk voor wat water, boterhammen en appeltjes hadden gezorgd zodat we ons zelf nog wel goed voelden tijdens de lange zware wandeling. Ondanks de zware wandeling was het prachtig. Het uitzicht, de bergen en de rivieren tijdens de wandeling waren al prachtig en dan hadden we nog geeneens het toppunt bereikt. Op een gegeven moment liepen we al in de wolken tussen de bergen door en we hadden geen water meer. Toen zagen we een rots en daar liep allemaal water vanaf.. aangezien de dorst zo erg was en iedereen het hartstikke warm was dachten we ons even lekker te vermaken met het water. Uiteindelijk hadden we natuurlijk de top bereikt. Het mooie was dat we tijdens deze bewolkte dag de Tafelberg gingen beklimmen. We waren er dus al van te voren op voorbereid dat het uitzicht bovenop minimaal zou zijn, maar dat maakte ons niet uit omdat we sowieso van plan waren de Tafelberg nogmaals te beklimmen alleen dan via een andere route. Natuurlijk hadden wij geluk en trokken de wolken weg op het moment dat wij het toppunt hadden bereikt. Het uitzicht was ongelofelijk prachtig. Je zag heel Kaapstad liggen, de zee erbij en tegelijkertijd zag je de wolken gewoon hangen boven de zee, heel apart. Daarnaast was er een mooie stilte die bij het uitzicht hing en dat maakte het ook heel mooi. We hebben genoten van het uitzicht en hebben wat foto’s gemaakt en daarna zijn we nog even wat gaan drinken op de Tafelberg. Natuurlijk gingen we niet terug lopen want hiervoor was het sowieso te laat en dat zou veel te zwaar zijn geweest. Ik met me gladde gympies had dit sowieso niet gered. We zijn daarna met zo’n karretje (ik ben de naam even kwijt) naar onder gegaan. Toen we thuis kwamen hebben we ons even opgeknapt en zijn we met z’n allen gaan uit eten bij de chinees. Het was alleen niet zo’n mooi restaurant en het eten was op lange na niet zo lekker als in Nederland. Ik had een hoofdmenu en een wijntje voor €6,-. Lekker voordelig zeg maar. Nu is iedereen aan het lamballen en de helft is volgens mij aan het skypen. Met mij gaat verder alles goed. Tot nu toe heb ik me zeker vermaakt en ik ben blij dat we het zo gezellig hebben met de huisgenoten. Daarnaast vind ik het leuk dat we al zo’n actief weekend hebben gehad. Ik ga zo dadelijk proberen om wat foto’s op internet te zetten. De vorige keer lukte dit niet. Ik hoop dat het zo dadelijk wel gaat lukken, maar dan zien jullie ze vanzelf wel op facebook of op deze site verschijnen. Morgenvroeg ga ik op tijd opstaan en dan ga ik even de was doen. Morgen om half 11 komt Katelijne (4exchange) ons ophalen om ons naar TLC (stageplek) te brengen. Hier gaan we dan kennis maken en voor de rest zullen we vooral de stage plaats gaan verkennen. Morgen middag willen Yvonne en ik nog eventjes naar Waterfront (Kaapstad) om even de winkels te verkennen. Jullie krijgen snel weer te horen wat mijn eerste indrukken en ervaringe waren bij TLC.
Tot de volgende keer!

  • 04 September 2011 - 20:51

    Susan:

    Hoi hoi! Weer een top verhaal, leuk! Ben benieuwd naar de volgende! Veel kijkplezier op je stage en alvast veel succes! Kus :)

  • 05 September 2011 - 02:15

    Aniek:

    Wauw, je hebt echt al heel veel gedaan! Ik ben best jaloers! IK WIL OOK !
    Gelukkig vertrek ik over een half uurtje naar Londen! Lekker de toerist uithangen en shoppen! :D
    Ik kijk weer uit naar je volgende verhaaltje, veel succes met je stage deze week! :)

    Oh, en je foto's zijn ook echt tof!

    Kus!

  • 05 September 2011 - 09:11

    Jeanet (Gilde):

    Hoi Lizet,
    Wat een verhalen, geweldig! Goed om te horen dat je het naar je zin hebt.

    Geniet van de tijd, want voor je het weet is het voorbij!

    Groetjes Jeanet

  • 05 September 2011 - 09:26

    Ivy:

    Zooo Lizet, dat klinkt goed! Ik had ook niet anders van je verwacht dan dat je die goedkope gympies aan trok haha! Leuk dat je ook veel actieve dingen doet, surfen dat lijkt me wel gaaf ja!
    Veel succes op je stage!
    x

  • 05 September 2011 - 10:00

    Mam:

    Ha meissie,

    Hoe vaak je het verhaal ook leest, het verveeld nooit. Geniet er maar lekker van. Ik heb je al de tip van goede schoenen van de hand gedaan !!! ;-P
    Ik vind het fijn te horen dat je zoveel meemaakt en dat alles goed gaat.
    Zorg dat je je werk en stage verslag niet vergeet. Heel veel plezier en ik ben reuze benieuwd hoe de stage bevalt. Praat je nu in het Engels of in het Zuid Arikaans? Je hebt al leuke foto's geplaatst. Laat er nog maar veel meer komen.

    Knuffel en dikke kus, mam
    Wacht niet te lang met je volgende verslag. Desnoods doe je per dag in een wordsdocument al je belevenissen opschrijven.........En dan...

  • 05 September 2011 - 11:22

    Sabine:

    Wat 'n geweldig verhaal,
    word er jaloers van als ik dit zo lees.
    Leuk dat je de eerste dagen al zoveel hebt gezien en gedaan.
    Ge-weldig om telezen, gedanst met de afrikanen. Echt wat voor jou!
    Ik ben blij dat je eerste indrukken allemaal positief zijn.
    Fijn datje leuke huis genoten hebt, en ik wil je heel erg veel plezier wensen bij je stage. Het zal misschien wel even wennen en moeilijk zijn om hun zo te zien leven, maar ik geloof zeker dat het 'n geweldige stage word.

    Ik mis je Lizett,
    dag krullenkopje,xxxx

  • 05 September 2011 - 16:59

    Wendy:

    heeeeeeeerlijk om te lezen! Lees ook alles precies geen een zinnetje overslaan want je verteld het allemaal erg interessant :D! Maar leuk dat je al bent gaan stappen en nog geen last gehad van nee ik ben lichtelijk aangeschoten hahah? Grapje schat!

    Genietgenietgeniet want ik ben inderdaad ook jaloers!

    Heeél veeeel succes met je stage!

  • 06 September 2011 - 13:18

    Ploon:

    Hoi lizet,
    Leuk om je reisverslag te lezen.
    Je hebt al leuke dingen gedaan.
    Veel succes met je stage en ik volg je vanuit Oploo.

    Groetjes Ploon

  • 06 September 2011 - 15:49

    Steven:

    Echt super leuk! nog veel succes daar!

  • 06 September 2011 - 22:54

    Franca:

    Hoi Lizet
    Jee wat een leuk verhaal om te lezen
    fijn dat jij en yvonne samen zo goed naar jullie zin hebben en lekker actief bezig zijn.Nu je stage nog dit zal wel even iets anders zijn . Nou lizet veel plezier samen en werk ze.
    Groetjes moeder van yvonne

  • 07 September 2011 - 19:47

    Lorie:

    Echt super wat je al allemaal hebt gedaan :)! Dat lijkt me ook echt vet surfen en geen spierpijn gehad van de tafelberg ? ook heel vet dat je die hebt beklommen!! Ik hoor wel dat je veel leuke dingen doet en dat je het goed na je zin hebt :) Vind ik fijn om te horen!ik ben benieuwd na je volgende verhaal! En Succes op je stage ben benieuwd! en je hebt ook al super leuke foto's.

    Dikke kus, mis je en geniet er lekker van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Kaapstad

Recente Reisverslagen:

12 December 2011

Mijn laatste weken in Zuid Afrika.

14 November 2011

Tijd voor een nieuw verhaal..

03 Oktober 2011

Na een lange tijd, weer een verhaaltje!

12 September 2011

Hermanus weekend

07 September 2011

Mijn eerste stage week in Zuid Afrika
Lizet

Welkom op mijn blog, op deze site staan al mijn ervaringen over Zuid Afrika beschreven. Ook mijn avonturen die ik in Suriname zal beleven komen op de site te staan.

Actief sinds 07 Juli 2011
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 21404

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 24 Januari 2016

Suriname

31 Augustus 2011 - 29 December 2011

Kaapstad

Landen bezocht: