Mijn eerste verhaaltje - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lizet Weijer - WaarBenJij.nu Mijn eerste verhaaltje - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lizet Weijer - WaarBenJij.nu

Mijn eerste verhaaltje

Door: lizetvdweijer

Blijf op de hoogte en volg Lizet

01 September 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste verhaaltje,
Gister 31-08 zijn we om 12.00u vertrokken naar het vliegveld in Dusseldorf. Het afscheid nemen de dagen ervoor viel me erg zwaar. Het was een heel erg dubbel gevoel omdat ik er erg zin in had, maar tegelijkertijd wist ik niet wat ik moest gaan verwachten. Op het vliegveld zijn we vrij snel ingecheckt en na het afscheid gingen we door de douane heen. De vliegreis van Dusseldorf naar London ging erg snel voorbij. Het was tenslotte ook maar ongeveer een uurtje vliegen naar London. Eenmaal in London aangekomen werd het allemaal wat lastiger. London Heathrow is erg groot waardoor we al snel geen goed overzicht meer hadden. Mevrouw in Dusseldorf had ons duideijk verteld dat we in London zo snel mogelijk naar zone B (ander gebouw) moesten gaan. We kwamen er in London achter dat we in zone A zaten. We hebben bij wat mensen nagevraagd waar we precies naar toe moesten. De mensen daar vertelden dat we gewoon in zone A moesten wachten. Hierdoor werd het dus allemaal erg onduidelijk. Yvonne zat er heel relaxed bij terwijl ik als een stress kip rond liep omdat ik het toch vreemd vond dat die mevrouw in Dusseldorf had gezegd dat we zo snel mogelijk naar zone B moesten. Uit eindelijk ben ik het nogmaals na gaan vragen en bleek inderdaad dat we toch snel naar zone B moesten. Yvonne en ik snel met de trein door gereden naar het andere gebouw (zone B) waar we al snel de juiste gate hadden gevonden. Als volgt bleek dat we ruim 1a2 uur vertraging hadden dus hebben we nog erg lang gewacht bij de gate. Rond 21.30u mochten we dan eindelijk het vliegtuig in. Ik vond het vliegtuig erg interessant omdat ik nog nooit zo’n groot vliegtuig heb gezien. Yvonne en ik zaten helemaal achteraan in de middelste rij. Het vliegtuig is uiteindelijk 22.00u vertrokken. We hadden een tv in de stoel voor ons en we kregen regelmatig wat te eten dus we hadden verder niets te klagen. De reis duurde erg lang. Ik heb bijna niet geslapen en heb nog steeds rug en schouderpijn van alle vreemde slaaphoudingen in het vliegtuig. Toen we aankwamen vliegen in Kaapstad vond ik het niet direct heel anders dan Nederland lijken (op alle bergen na).
Vanochtend kwamen we om 9.00u aan in Kaapstad. We hebben direct al onze papieren laten zien bij de douane en kwamen hier dan ook snel doorheen. Daarna hebben we onze bagage opgehaald en zijn we naar de hal gegaan waar Katelijne ons stond op te wachten. Er was nog een student van 4exchange bij die ook net was aangekomen. We hebben gepind en hebben daarna onze bagage in de auto geladen. Katelijne heeft eerst de andere student afgezet en daarna heeft Katelijne ons naar ons huis gebracht. Toen we door Kaapstad heen reden was er wel degelijk verschil. Palmbomen, veel gekleurde huisjes, links rijdende auto’s en van een krottenwijk langs de weg zit je ineens weer in een grote stad.
Toen we bij ons huisje aan kwamen kwam Simone (huisgenootje) ons meteen begroeten. De jongens (andere 2 huisgenootjes) waren op stage en die heb ik momenteel nog steeds niet ontmoet, maar die jongens komen rond 17.00u thuis. Katelijne heeft ons het een en ander uitgelegd, maar maandag krijgen we de verdere huisregels etc. nog duidelijker te horen. Yvonne en ik hebben ons huisje verkent en hebben daarna een kamer uitgekozen en meteen ingericht. Daarna zijn we naar het winkelcentrum in Blouberg geweest. Daar hebben we wat boodschappen gedaan en we zijn natuurlijk om niet te vergeten even een hap gaan eten bij de Mac Donalds. Yvonne en ik dachten bij aankomst in Zuid Afrika dat het allemaal erg goedkoop zou zijn. Niet dus! Boodschappen zijn misschien nog wel duurder als in Nederland. Ik stuur nu een sms naar Nederland voor €3,10. De auto die Simone, Yvonne en ik hebben is zo ongeveer 10de hands. Het is een erg slechte auto, maar je kunt er gelukkig wel mee rijden. Eenmaal thuis hebben we ons gedoucht en even uitgerust.
Ik ben nog steeds aan het wennen aan het idee dat ik in Zuid Afrika zit. Ik heb in ieder geval me kamertje al mooi ingericht. Ik heb een spiegel gekocht want dat was wel nodig (veel te kale muur). Ik heb ook wat leuke foto’s aan de muur gehangen en me eigen bed overtrek over het beddengoed heen gedaan. Waar ik heel blij mee ben! Ik heb nu al een erg gezellig kamertje. Wat betreft het weer in Zuid Afrika is het hier momenteel een kikkerlandje. Het is regenachtig, het waait en het is hartstikke koud. Ik denk zo’n 15 graden. Simone vertelden ons dat dit de eerste keer is dat het zo’n slecht weer is. Hopen dat het morgen weer mooier word. Gelukkig komt de lente/zomer er aan. Aanstaande maandag gaan we kennis maken op onze stage plek en dinsdag gaan we beginnen met stage. Nu ga ik stoppen met typen want ik ga even gezellig doen met Yvonne.

Tot de volgende keer!

  • 01 September 2011 - 15:42

    Aniek:

    Klinkt goed zusje!
    Hier schijnt gelukkig heerlijk het zonnetje, dus wij hebben ook niks te klagen! ;)

    Ga er maar lekker van genieten, heel veel succes maandag!

    Kus, je grote zus!

  • 01 September 2011 - 15:47

    Pap:

    Hoi Lizet, goed te horen dat het allemaal goed is gegaan. Ik heb de hele dag op een bericht zitten wachten. Maar tegelijkertijd wist ik dat het best wel lang kon duren. Fijn dat je je al lekker thuis voelt op je kamer. Heb je de tafelberg al gezien ?
    Je moet de jongens maar eens vragen waar je kunt winkelen. Zij schreven toch precies het omgekeerde. Maar ja, jullie vrouwen zoeken natuurlijk ook weer meteen het duurste uit !
    Rust lekker uit en maak het jullie gezellig ! Groetjes en kus van je Pappie ;)

  • 01 September 2011 - 15:47

    Susan:

    Hoi Hoi!
    (jeej ik ben de eerste) Super dat je goed ben aangekomen, en ik had inderdaad wat beter weer verwacht! Maar dat zal nog wel komen..
    Dan moet je voortaan maar op koopjesjacht in de super, haha doe ik ook altijd ;) Hier in Utrecht gaat het goed, zie elke keer je berichtje op mijn deur.. Leuk :) Heel veel succes in je eerste weekje en ben nu al benieuwd naar de volgende verhaaltjes! Heel veel kusjes :D

  • 01 September 2011 - 15:48

    Susan:

    Haha, foutje niet de eerste ;)

  • 01 September 2011 - 16:13

    Kim:

    Lizet! Harstikke fijn om te horen dat je aan bent gekomen! Het is wel even wennen nu, maar daar sla jij je wel doorheen! Leuk om te lezen dat je natuurlijk al meteen ging winkelen haha. Het zal ook eens niet! Geniet maar lekker en ik verheug me weer op een nieuw berichtje!
    Kus

  • 01 September 2011 - 16:44

    Anne Vol:

    Lizet!!!!
    Leuk jou verhaaltje, schrijf maar snel weer een verhaaltje kan ik lekker wezen wat jij daar allemaal aan het doen bent!
    Geniet ervan meid!
    Liefs Anne

  • 01 September 2011 - 17:10

    Max Julian Nab:

    Ik ben trots op je! X

  • 01 September 2011 - 17:42

    Ivy:

    Fijn dat het allemaal goed is gegaan! Ik ben benieuwd hoe het op je stage is. Ik ben vandaag ook weer voor het eerst begonnen. Hopelijk word het snel mooi weer daar, maar dat zal wel goed komen! Geniet van je vrije dagen, ik wacht al op het volgende verslag! haha.
    kuskus

  • 01 September 2011 - 17:52

    Mam:

    Hej Lizet,

    Tis maar goed dat het dekbedhoes toch maar mee gegaan is. ;-)
    Hoe zit het met die grote shopping Mall die de jongens gezien hebben?
    Kan je daar misschien 'ns gaan kijken of dat het goedkoper is.
    Fijn dat je nog ff een weekend hebt om alles een beetje te ontdekken en bij te komen van de reis.
    Alvast veel stage plezier.
    Ik kijk uit naar je volgende bericht.
    Wat mij betreft mag je wel elke dag een verhaaltje schrijven. Ennuh, die mooie zonnige dagen komen vanzelf.
    Groetjes en een lekkere knuffel.
    Kus Mam.

  • 01 September 2011 - 18:10

    Wendy:

    Liesssss! Fijn om te horen dat je helemaal goed bent aan gekomen, en van dat even vliegen naar lloret met mn nek kon ik al niet meer dus begrijp ik jou klachten helemaaaal als je zolang hebt gevlogen haha!

    Lekker dat je even je eigen kamertje hebt waar je lekker je ding kan doen!

    Komt goed met jou!
    Dikke kus Wendy

  • 01 September 2011 - 19:09

    Lorie:

    Haa lizetje!

    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen!
    Ik denk dat het wel goed komt met jou daar ;)! Ik kijk weer uit na je volgende verhaal.

    Heel veel liefs Lorie. xxx

  • 01 September 2011 - 19:15

    Evi:

    Hee lizetje,

    wat fijn om te horen dat je goed bent aangekomen! het is inderdaad een lange zit dus ik geloof dat je hier en daar wat klachten zult hebben. Ben blij dat je daar een beetje thuis voelt zo te horen.. Heb nog veel aan je moeten denken in het vliegtuig haha! vandaag tussentijdse toets gehad ging prima, gewoon gehaald dus! Dat wilde je even weten wist ik.

    Geniet ervan, en laat ons gauw wat meer horen!
    kusjes voor jou van eef

  • 01 September 2011 - 19:26

    Susan Sterke:

    Lieve Lizet!

    Super fijn dat je goed aangekomen bent! Wat een raar gevoel dat jij aan de andere kant van de wereld zit! Wat fijn dat je wat spulletjes van thuis hebt mee genomen waardoor het voelt als je eigen kamer. Het komt het helemaal goed met jou! En dat wist ik al langer als vandaag. Geniet ervan meid.

    Liefs x Susan Sterke

  • 01 September 2011 - 20:09

    Sabine:

    Lieve,

    Wat leuk je verhaal,
    ik heb de hele dag aan je gedacht hoelaat je er zou zijn. Las op facebook al dat je vertraging had gehad.
    Gelukkig dat je goed bent aangekomen, en dat je al n beetje gewend bent en wat dingen gezien hebt.

    Good luckk Girl,

    ik zal je missen morgen en zaterdag op m'n feestje,maar we drinken er eentje op een super tijd voor jou in Afrika.

    Dikkke knuffel,

  • 01 September 2011 - 20:15

    Sjoerd:

    Lizetje!

    Gelukkig ben je goed aangekomen. Natuurlijk is het even wennen maar dat zal snel genoeg gebeuren. Jammer van de dure prijzen, je zou zeggen dat het daar goedkoper is maar eigenlijk ook wel logisch dat het duur is als je in zo'n grote stad bent! Momenteel hebben wij het hier dus beter qua het weer maar aangezien het daar zomer wordt zal dat snel genoeg veranderen! Heel veel plezier en succes, geniet vooral en zorg goed voor jezelf en je eigen plekkie aankomende maanden ;)

    Enjoy Spankie!

  • 01 September 2011 - 21:47

    Merel:

    Yeey yeey een verhaaltje! Fijn dat alles goed is gegaan! Heerlijk dat je jezelf al zo thuis hebt laten voelen op je kamertje!
    Succes de eerste daagjes en laat gauw weer wat van je horen:) X

  • 03 September 2011 - 15:11

    Wendy:

    vanavond eerste weekend zonder lizetje gaan je wel missen hoor!:( geniet ervan daaaar!

  • 04 September 2011 - 16:16

    Rieky Jacobs:

    Hallo Lizet , leuk om je reisverslag te lezen.
    Veel succes met het starten van je stage maandag.

    Groetjes Rieky en de rest van de familie.

  • 04 September 2011 - 18:09

    Kim:

    Ha Lizetteke! We hadden gister feestje van Sabine! Eerste feestje zonder jooou, we hebben er een op je gedronken en flink met de heupen staan wiegen op Africaa! Morgen 1e dag stage toch? Succes!
    We missen joou! Tot snel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Kaapstad

Recente Reisverslagen:

12 December 2011

Mijn laatste weken in Zuid Afrika.

14 November 2011

Tijd voor een nieuw verhaal..

03 Oktober 2011

Na een lange tijd, weer een verhaaltje!

12 September 2011

Hermanus weekend

07 September 2011

Mijn eerste stage week in Zuid Afrika
Lizet

Welkom op mijn blog, op deze site staan al mijn ervaringen over Zuid Afrika beschreven. Ook mijn avonturen die ik in Suriname zal beleven komen op de site te staan.

Actief sinds 07 Juli 2011
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 21438

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 24 Januari 2016

Suriname

31 Augustus 2011 - 29 December 2011

Kaapstad

Landen bezocht: